FAQ - Vanliga frågor
Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Där ser du information om produkter, ordernummer och leveransadress.
Hur lång är leveranstiden?
Normalt så lämnar din beställning vårt lager efter 1-2 arbetsdagar. Sen kan de ta 4-10 arbetsdagar innan paketet når dig, så totalt sätt 5 -12 arbetsdagar. Vårt team kommer göra sitt bästa för att leverera din beställning hem till dig så snabbt som möjligt.
Hur kan jag spåra min leverans?
När din beställning har skickats får du ett mail med leveransbekräftelse och spårningsnummer så att du kan följa paketet. Du klistrar in ditt spårningsnummer i "spåra beställning" här på våran hemsida som du hittar i menyn.
Leveransstatusen ändras inte i spårningen. Vad gör jag då?
Detta scenario är mycket sällsynt, men på grund av hög efterfrågan misslyckas våra fraktpartners ibland med att uppdatera spårningsstatusen. Om leveransstatusen inte har ändrats efter 2-3 dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst på
Vad händer om produkten kommer fram skadad?
Om produkten är "skadad" eller "defekt" skickar vi naturligtvis ett nytt par till dig så snart som möjligt. I detta fall är returen naturligtvis kostnadsfri.
Skicka ett mail till oss (info@bpbutiken.se) med ditt för och efternamn, ordernummer, vilket produkt som ska bytas ut och ett foto av det beskrivna felet.
Vi kontaktar dig så snart som möjligt och skickar dig en gratis returetikett.
Kan jag lämna tillbaka produkten om jag inte gillar den?
Ja, från den dagen när paketet kommer fram till dig så har du 30 dagar returrätt. Du står för returkostnader och när paketet är tillbaka till oss så tar det upp till 14 arbetsdagar innan du har fått en återbetalning.
Vilka betalningsmetoder kan man använda?
Vi erbjuder många alternativ men dem vanligaste är med Klarna eller paypal. Sen kan man göra en vanlig banköverföring och signera med bank ID. Vi har även Google pay och Apple pay.